Et eksempel på Strategi i Sosiale Medier

Slideshare var noe helt nytt for meg, så dette synes jeg var meget spennende å prøve meg på enn å bruke tradisjonelle powerpoint presentasjoner. Jeg ble litt overrasket over effekten og resultatet, det var veldig morsomt å lage.

Personlig likte jeg spesielt at man kan utforme presentasjon med mye farger, bilder og samtidig bør innholdet være helst så kortfattet som mulig, men likevel informerende.

Lager man en presentasjon med Slideshare kan man savne at du ikke oppnår like mye detaljer enn hvis dette hadde vært opplastet fra en powerpoint fil, for der får man mye flere muligheter til å redigere tekster i alle nivåer.

SlideShare presentasjonen min er basert på en mine lærdommer hittil og forrige blogginnlegg om hvorfor virksomheter trenger strategi i sosiale medier. Nedenfor finner du mitt eksempel / forslag på hvordan en Strategi i Sosiale Medier kan utformes.

6 thoughts on “Et eksempel på Strategi i Sosiale Medier

  1. Dette var en inspirerende presentasjon. Noen deler virket kanskje litt uryddig, men du har med flotte poeng. Jeg likte spesielt godt at du nevner dette med personvern. Viktig å ikke publisere bilder uten tillatelse. Også fint at du har med en del om hvordan måle effekt; statistikk osv.

    Like

  2. Meget bra og ryddig presentasjon av en god strategi som jeg tror du vil lykkes med. Du har gode konkrete mål som med en god strategi er enkle å oppnå. Du legger fin vekt på at man skal være åpen, men innen for rimelighetens grenser av hensyn til sensitiv informasjon og alltid se sakene fra kundens stå sted. Godt jobba!

    Liked by 1 person

  3. Hei. Dette var et godt spørsmål!
    For nyetablerte er sosiale medier et fundament markedsføringskanal, facebook er en av dem. Erfaringsmessig har jeg sett få eksempler i næringslivet, det er mange måter å skaffe seg følgere på. Avhengig av type bransje man driver, virksomhetens eksisterende omdømme og relasjoner man har fra før av.

    En god start kan for eksempel være at man får med seg lokale venner og kunder til å følge sidene dine, oppfordre de skrive anbefalinger og erfaringer hvis de har vært meget fornøyde. Alt av innlegg og aktivitet på siden hjelper til å oppnå oppmerksomhet. Annet som har fungert kan være aktiviteter som igjen oppfordrer involvering av flere til å delta og dermed økt engasjement, blant annet gjennom konkurranser og premie utdelinger.

    Jeg ser utfordringene at mange i oppstarten gir seg fort i sosiale medier, det tar tid til nettverksbygging og skape relasjoner. Så mitt råd er: Tenk langsiktig, oppdater jevnlig, ikke gi opp men vær kreativ.
    En må tør å prøve og feile, det lærer man av.

    Det siste er nok kanskje like viktige, hvor lett eller søkbar er din bedriften ovenfor andre konkurrenter? Folk kan ikke følge siden din hvis den ikke er “godt synlige”.

    Del gjerne med oss her med dine erfaringer eller kommentarer.

    Like

  4. Hei Kitti. Jeg synes dette var en ryddig og pen presentasjon av en god strategi for bruk av sosiale medier. Med din strategi og de sosiale mediene du har valgt, tror jeg du vil treffe målgruppen du beskriver. Utfordringen mener jeg riktig nok vil være oppstartfasen, slik det kanskje ofte er, i sosiale medier. Dette tror jeg krever økt engasjement og tilstedeværelse den første tiden. Men når man først har kommet i gang og gjort ting riktig, sprer “rykte” seg og følgere i lokalsamfunnet kommer. Hvilke teknikker tror du er smarte å bruke i oppstartsfasen for at folk skal oppdage dere og for å få følgere?

    Liked by 1 person

Leave a reply to Kitti Cancel reply