Kommentarer på Twitter eller i Bloggen

Hva bør man å velge ovenfor disse to mulighetene når vi ønsker å kommentere om et blogginnlegg? Det kommer an på situasjon og ditt motiv som kommenterer, ønsker du at andre skal bli oppmerksomme også på dine meldinger er sosiale medier som Twitter et perfekt sted for å spre de fine ordene på. På en annen side om du har en personlig mening direkte mot forfattere og ønsker å diskutere teamet videre, hadde jeg heller ha valgt å kommentere direkte på bloggen.

FORDELER Å KOMMENTERE PÅ TWITTER

  • Offentlig synlighet på sosiale medier
  • Bidrar til nettverksbygging
  • Oppmerksomhet fra andre, eventuelt får andre interessente til å delta
  • Ingenting er bedre enn å ikke dele

Feedback-Elin

Eksempel av et svar tweet 

FORDELER Å KOMMENTERE I BLOGGINNLEGG

  • Ha mer personlige innhold på tilbakemeldinger, synspunkter og meninger direkte mot forfatter
  • Skape et mer faglig diskusjon uten begrensninger på antall tegn og tekst
  • Direkte kommunikasjon med forfatter og relasjonsbygging

Trenden på bruk av sosiale medier til absolutt alt har økt betraktelig i de siste årene, folk er mer åpen og det er mer vanlig at folk foretrekker å skrive kommentarer direkte via sosiale medier da dette kan være et mer formelt måte å dele dine meninger på. Samtidig du blir oppfattet av andre mennesker som mer profesjonelt i sosiale medier. Synligheten av å dele med andre er langt større på sosiale medier så det er nok årsaken at dette er blitt en langt mer vanlig måte å kommentere eller å dele andre sine innhold på.

Årsaken at mange bloggere velger å sprer sine blogginnlegg via Twitter eller andre sosiale medier kanaler, er rett å slett den gratis markedsføringen du har nytte av ved å bruke slike kanaler. Du vil automatisk genere flere treff på et søkemotor ved flere bsøk, og dersom også har valgt de riktige kategoriene med tag og hashtag foran tvitrene dine: ” #Tema “. Formålet er å få med flere andre ukjente eller nye mennesker til å besøke siden din. Kanskje dette er starten av en nettverks- og relasjonsbygging?

Eksempel på Hashtags

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s