Kampanje for et Bakeri

 

EN TRADISJONELL, MEN OGSÅ EN DIGITAL KAMPANJE VIA SOSIALE MEDIER

Kampanjens formål er å inkludere ansatte til deltagelse og innspill til nyutvikling av nye produkter, vi setter opp 3 forslag av ny bakst som ikke er i sortimentet. Ønske er også å øke engasjement blant ansatte men også salget av bakeriets produkter. Samtidig øke omdømme og merkevarebygging.

Disse 3 forslagene bakes daglig i begrenset antall som er gratis smaksprøver i butikk, kundene får muligheten til å delta i konkurransen gjennom sosiale medier, med å dele sitt bidrag av sine smaksopplevelser av baksten, enten med bilder, ord eller video.

For å delta må de legge til hashtagen #NyYummy på Twitter/Instagram i innleggene de legger ut. På facebook kan @Yummy brukes.

Kunder får anledning til å gi sin stemme og mening om det beste produktet via sosiale medier, som deretter blir et fast produkt som tilbys i bakeriet i fremtiden. Alle kundene som deltar får sjansen til å vinne et gavekort fra enten Kitch eller Tilbords. Ansatte i bedriften foretar på forkant en stemme runde, mellom disse 3 produktene, det mest populære produktet er tilslutt utpekt av kundene. Det måles via statistikk, salg og aktivitet på sosiale medier. De personene i bedriften som var med å stemte på vinnerproduktet, går automatisk videre med i trekningen av bonusen.

Leave a comment